Spis treści:
Zgodnie z raportem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, w 2022 roku aż 87% internautów dokonało zakupu w sieci – wynik ten oznacza imponujący wzrost rzędu 15 p.p. względem okresu sprzed pandemii. Klienci docenili sektor e-commerce za bogactwo dostępnego asortymentu, atrakcyjne ceny i wysoki standard obsługi klienta – to właśnie te czynniki przesądzą o sukcesie e-biznesu.
Branża odzieżowa to jeden z filarów polskiego sektora e-commerce – niemal 50% osób robiących zakupy przez Internet korzysta z oferty firm odzieżowych. Jakie są aktualne prognozy dla modowego e-commerce? W jaki sposób zwiększyć swoją przewagę nad konkurencją? Odpowiednie przechowywanie odzieży to jeden z czynników, które zwiększają nasze szanse na uzyskanie pozytywnego feedbacku od klienta.
Przed jakimi wyzwaniami stoi branża modowa?
Opracowany przez markę PWC raport „Wpływ koronawirusa na rynek modowy w Polsce” wskazuje, że wartość tego sektora wynosi obecnie około 70 miliardów złotych. Dalszy wzrost wartości pokrzyżowała jednak pandemia – ograniczenia w handlu stacjonarnym i koncepcja społecznego dystansu doprowadziły wiele firm do recesji. Szacuje się, że luka gotówkowa w branży modowej może wynieść od 10,9 mld złotych (w wariancie łagodnego spadku) do aż 32 mld złotych (głęboki spadek). Największą nadzieją na szybkie wyjście z wywołanego pandemią kryzysu jest wzrost sprzedaży kanałami internetowymi.
Warto podkreślić, że spowodowany Covid-19 wzrost zainteresowania zakupami on-line w 2020 r. nie utracił swej dynamiki również w kolejnych latach – w 2021 roku kupowaliśmy o 16,8% więcej niż w 2020 r., a obecny rok ma przynieść wzrosty o kolejne 12,7%. Powyższe wartości znajdują potwierdzenie w danych dotyczących wpływu pandemii na zwyczaje zakupowe Polaków – kupujemy w sieci więcej (30%) i częściej (33%), chętniej nabywając towary, na które nie decydowaliśmy się nigdy wcześniej (15%). |
Dlaczego warto zainwestować w odpowiednie przechowanie odzieży?
Badanie DPD Group pokazuje, że co druga osoba, robiąca zakupy w sieci, zamawia przez internet odzież (48%) oraz obuwie (47%). Rosnące zainteresowanie tymi produktami przekłada się na rosnącą liczbę sklepów e-commerce – szacuje się, że na polskim rynku działa 55 tys. sklepów internetowych. Stale rosnąca liczba przedsiębiorstw sprawia, że rywalizacja o pozyskanie konkurenta wykracza poza kwestie atrakcyjnej ceny czy bogatego asortymentu.
Klienci kładą coraz większy nacisk na wysoką jakość samego procesu sprzedaży oraz doskonałą obsługę posprzedażową. Chcą, aby zamawiane przez nich towary docierały do nich w nienaruszonym stanie, a ewentualne reklamacje można było rozwiązać za pomocą kilku kliknięć. Przedsiębiorstwa, które dysponują własnym magazynem, powinny inwestować w rozwiązania, które umożliwiają przechowywanie odzieży w dobrym stanie, wspierając równocześnie sam proces realizacji zamówienia – od nieustannego monitorowania stanu magazynowego, po szybką kompletację towarów do wysyłki. Jakie rodzaje regałów mogą okazać się szczególnie pomocne?
Poznaj koncepcję przechowywania odzieży wiszącej od Nedcon Silesia
Opracowując rozwiązanie regałowe dla jednego z naszych klientów, reprezentującego branżę logistyczną, zdecydowaliśmy się na dwa podstawowe rodzaje konstrukcji:
- modułowe, łatwe w rozbudowie regały półkowe
- regały paletowe, które lepiej sprawdzają się przy większych obciążeniach
W przypadku regałów na odzież wiszącą warto pamiętać o możliwości współpracy z transporterem wieszakowym w kształcie litery I, L lub U. Rozwiązanie to umożliwia łatwe dopasowanie danej konstrukcji do specyfiki danego pomieszczenia, mieszcząc przy tym duże ilości odzieży na relatywnie niewielkiej powierzchni.
Regały te można z powodzeniem stosować nie tylko w branży odzieżowej – doskonale odnajdują się m.in. w hurtowniach części dla samochodów osobowych i maszyn rolniczych, gdzie dobrze sprawdzają się jako regały na komponenty wiszące. |
Wyprzedź konkurencję z pomocą Nedcon Silesia
Sprytnie zaplanowana przestrzeń dla odzieżowego sklepu e-commerce pozwala spełnić oczekiwania klientów w zakresie nienagannej realizacji otrzymanych zamówień. Odpowiednio przechowywane produkty nie gniotą się i nie ulegają uszkodzeniom, dzięki czemu dotrą do klienta w idealnym stanie, Jesteś ciekaw, jak usprawnić proces przechowywania odzieży? Skontaktuj się z opiekunami inwestycji naszej firmy.